Mitt sommar projekt

Tänkte visa er mitt projekt som jag jobbat med under sommaren.

Jag sökte in till en grej som hette modekollo i sommras, och kom in! Vi var ca 20st modeintresserade tjejer mellan 15-21 som hade en extremt rolig och händelsefylld vecka i Borås. Vi besökte bla. nelly.com's huvudkontor- lager och Ginatricots kuvudkontor! Dessutom besökte trenanalytikerna Cay Bond oss och höll en intressant föreläsning.
Efter denna veckan så hade man sommaren på sig att ta till sig det man lärt sig och inspirerats av och göra något kreativt av det. Projektet skulle sedan ställas ut på Fashiondays som var nu i höst.

Jag inspirerades mycket av budskapet om att recycla.

Ett linne jag gjort av eltejp, jag tänkte på olja/läder. Eltejpen fanns över hemma och linnet som jag har som grund var trasigt och skulle egentligen slängas.


En förstor kavaj blev...

Ett par shorts! jag behöll kavajens slag/krage som linning för att det skulle synas vad det varit från början. Jag behöll även kavajens knapp och fickorna.


Min monter på Fashiondays, blev riktigt nöjd faktiskt! tyckte det blev häftigt när jag tejpade och lät tejprullarna hänga ner.

Om du tyckte det lät kul så läs mer här  http://modekollo.se/om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0